- 1. Priser
- 2. Leveranser
- 3. Betalningslösningar
- 4. Ej uthämtade försändelser
- 5. Ändra eller avbeställa order
- 6. Garanti och reklamation
- 7. Ångerrätt
- 8. Leveransrisk
- 9. Integritetspolicy
- 10. Åldersgräns
- 11. Tvister
- 12. Force Majeure
- 13. Ansvar för bruk av kosttillskott
- 14. Cookies
Vi på Betterlife eftersträvar att ge våra kunder en trygg och säker köpupplevelse och vi har därför valt väletablerade och trygga leverantörer för våra betalningslösningar.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
* Säkra betalningar med kort [VISA / MasterCard / Electron / Dankort kopplat till VISA] via DIBS
* Faktura [15 dagar] via Pay Solutions
* Direktbetalning via din bank
Se punkt 3. för mer information om betalningslösningar.
- 1. Priser
Samtliga priser på sajten är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 12% moms (livsmedel/kosttillskott) och 25% moms (övrigt). Fraktkostnad tillkommer på 49 SEK för ekonomifrakt (3-5 dagar). Alla ordrar som överstiger 600 SEK skickar vi fraktfritt, utan extra kostnad. Vi reserverar oss för prisändringar om oförutsägbara händelser gör att våra omkostnader stiger rejält, utan förbehåll.
- 2. Leveranser
Beställningar som genomförs under helgfria vardagar före kl. 12:00 expedieras som regel samma dag. Leveranstiden för ekonomifrakt är 3-5 dagar. Förseningar i leverans kan bero på att produkten är tillfälligt slut, eller att komplikationer uppstår under leveransen gång. Vi tar inget ansvar vid försenade leveranser. Alla våra leveranser skickas med brev via våra partners DB Schenker och Posten Norden.
- 3. Betalningslösningar
För att ge våra kunder en trygg och säker köpupplevelse så har vi valt att endast samarbeta med väletablerade och trygga leverantörer av olika betalningslösningar.
* Betalning med kort
Vi samarbetar med DIBS Payment Services AB (publ) för att erbjuda våra kunder ett säkert sätt att betala via kreditkort. DIBS accepterar samtliga större betalkort såsom VISA, VISA Electron, MasterCard och Dankort kopplat till VISA.
* Faktura
Vi samarbetar med Pay Solutions PS AB för att erbjuda våra kunder betalning via faktura med 15 dagars kredittid. Innan Du som kund kan välja faktura som betalning görs en sk mikrokreditupplysning på ditt personnummer. Vid försenad betalning kommer lagstadgade påminnelse- och eventuella inkassoavgifter att debiteras.
* Direktbetalning
Om Du väljer att föra över pengar direkt till vårt konto så ska du föra över totalsumman av din order till bankgiro: 5097-3494. När vi har bekräftat din betalning kommer dina varor att skickas till dig.
- 4. Ej uthämtade försändelser
Vid utebliven uthämtning av försändelser debiteras kunden kostnaderna för frakten samt en expeditionsavgift för den hantering som uppstår i samband med returen. Den totala summan som debiteras är 299 SEK.
- 5. Ändra eller avbeställa order
För att ändra eller avbeställa Din order måste du kontakta NOM Fast AB. I de fall där varan ej är skickad så görs ändringarna/avbeställningen utan kostnad. Är dock ordern redan skickad så kommer kunden att debiteras för dem kostnader som uppkommer i samband med returen.
- 6. Garanti och reklamation
Alla varor kontrolleras av oss för att säkerställa att dem är felfria vid leverans. Skulle Du trots detta få en defekt eller fellevererad vara ska Du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter varans mottagande.Vid en retur ska Du skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs, tillsammans med en beskrivning på felanmälan, så skickar vi Dig en ny eller rätt vara åter. Varan som returneras ska vara i oanvänt och oskadat skick (plombering eller skyddsplasten får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med den följesedel som kom med varan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på följesedelns baksida! Eventuell defekt skall, för att kunna göras gällande, ha uppkommit innan risken för varan övergick till köparen (se punkt 8).Med defekt hos varan avses inte eventuellt utebliven verkan, då en sådan förutsatt verkan ej kan garanteras. Detta beror på biologiska förutsättningar för var och enskild person att ta till sig produktens verkningsgrad. Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till vad som framgår av dessa köpevillkor och vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund som inte beror på detta begränsade ansvar.
- 7. Ångerrätt
Full ångerrätt gäller enligt lag i 17 dagar från beställningstillfället. Återbetalning sker, efter det att vara mottagits av oss, till varans pris samt övrigt debiterade avgifter. Kunden står för fraktkostnaderna för levererad vara, och retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Den returnerande produkten ska skickas till:
NOM Fast AB (Betterlife)
Wedtorpsvägen 29
184 34 ÅKERSBERGA
För att returen skall vara giltig måste kunden medsända ordersedel eller kopia på denna, samt inom den angivna ångerrätten informera NOM Fast AB skriftligt eller via support@lepigen.se att kunden ångrar köpet. Vid en ogiltig retur skickas varan återigen ut till kund, med en returavgift på 149 SEK. Om följesedel saknas för retur, bifoga skriftlig information med namn, adress, telefonnummer och vilka varor det avser. Vid retur tilldelas normalt ett tillgodohavande. Ångerrätten är ej tillämpbar om plombering är bruten (eftersom varan klassas som livsmedel/kosttillskott). Vid köp av ett paket som kombinerar flera produkter går dessa inte att dela på och returnera var för sig.
- 8. Leveransrisk
Vid leveransen står vi för risken om varan skulle skadas eller komma bort under transporten från oss till Dig. För returer behöver Du som kund visa att varorna har returnerats till oss, därefter står vi för risken om varan skulle skadas eller komma bort även under återtransporten från Dig till oss.
- 9. Integritetspolicy
Vid en beställning godkänner kunden våra köpevillkor och samtycker till att kundens personuppgifter lagras och hanteras av NOM Fast AB i enlighet med PUL (Personuppgiftslagen) och Datainspektionens föreskrifter.Observera att kreditkortsuppgifter inte lagras, och att inga uppgifter kommer att säljas eller överlämnas till tredje part utöver vad som är nödvändigt för fakturaförsäljning och i övrigt tillåtet enligt lag.
- 10. Åldersgräns
Som kund måste Du ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.
- 11. Tvister
Om Du anser att Du inte har blivit korrekt behandlad av oss, ber vi Dig att skicka in en skriftlig redogörelse om detta till oss. Ange i förekommande fall namn, adress, telefonnummer, ordernummer samt de sakliga grunderna för Dina klagomål. Om vi mot all förmodan inte kan lösa tvisten tillsammans, ber vi Dig att kontakta Din konsumentvägledare i Din hemkommun. Vi efterföljer konsumentverkets rekommendationer. Vid en eventuellt uppkommen rättstvist, är relevant svensk lag exklusivt tillämplig på tvisten.
- 12. Force Majeure
NOM Fast AB är befriade från påföljder för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet anses bl.a. myndigheters åtgärder eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad av verksamheten, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller därmed likvärdig omständighet som företaget ej kunnat råda över. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud, onormal nedgång i marknaden och liknande.
- 13. Ansvar för bruk av kosttillskott
NOM Fast AB ansvarar ej för de följder intag/bruk av de produkter och kosttillskott som säljes via företagets webbsajter kan leda till. Företaget saluför kosttillskott och inte läkemedel. Våra produkter säljs inte i syfte att hela, läka eller ha någon som helst medicinsk effekt, utan är avsedda att användas som kosttillskott av redan fullt friska personer. Vår bruksanvisning är vidare att betrakta som en rekommendation och det är under alla omständigheter upp till kunden själv att förvissa sig om lämpligheten av bruk av kostillskott. Intag av kostillskott kan vara farligt, exempelvis vid överkonsumtion, kraftig övervikt, graviditet eller vid förtärande av tillskotten tillsammans med andra preparat och/eller mediciner och användare bör därför rådgöra med läkare före bruk av vara. Utebliven eller mindre önskad effekt utav kosttillskott, ansvaras ej för.
- 14. Cookies
En cookie är en textifil som skickas ifrån en webbsida, t.ex. betterlife.se, till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. session cookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Session cookies lagras inte under en längre tid på din dator utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.